Connexxion heeft vandaag nieuwe plannen gepresenteerd. Het busbedrijf gaat net als NS experimenteren met een proef. NS heeft gisteren aangekondigd dat het vanaf volgende maand een proef gaat draaien waardoor reizigers gegarandeerd zijn dat ze op tijd op Schiphol aankomen. Tegen een vergoeding van 5 euro krijgt de reiziger reisadvies op maat door middel van een app.
‘In het uiterste geval brengen we je met taxi en begeleiden je naar de balie op Schiphol, of als het dan niet lukt vergoeden we de kosten van bijvoorbeeld omboeking of je vlucht’, aldus NS.
Connexxion gaat een soortgelijke proef opstarten, waarbij het de reizigers ook een garantie wil bieden. De reiziger kan voor €1,50 per enkele rit, de reiziger garanderen dat het bij de gewenste halte zal komen. Voor dit bedrag kan de reiziger tevens per app (9292ov, gratis te downloaden) een reisadvies op maat krijgen. Zo wilt Connexxion verder werken aan de betrouwbaarheid van het openbaar vervoer in Nederland.
Geef een antwoord